Essays about: "livsmedelsföretag "
Showing result 11 - 15 of 36 essays containing the word livsmedelsföretag .
-
11. Diffusion of a Diffuse Concept
University essay from Lunds universitet/InnovationsteknikAbstract : Syftet med denna avhandling är att undersöka diffusionen av den fjärde industriella revolutionen inom livsmedelsindustrin i södra Sverige. Intresset för begreppet Industri 4.0 har ökat stadigt sedan det infördes av den tyska regeringen 2011. Men diffusionen verkar låg. READ MORE
-
12. En studie av drivkrafter och barriärer för att integrera hållbarhet i ett livsmedelsföretag : en fallstudie av ett svenskt slakteriföretag
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Parisavtalet, Kyotoprotokollet och livsmedelsstrategin driver på för ett mer hållbart arbete inom företag. I studien kopplas hållbarhetsarbete mot livsmedelsföretag eftersom mat är något som alltid kommer att behövas, och det är då av vikt att den är hållbart producerad. READ MORE
-
13. Scheduling Drivers for a Delivery Company by a Two-Stage Stochastic Programming Approach
University essay from KTH/Optimeringslära och systemteoriAbstract : In this thesis a study of scheduling drivers for a food-delivery company has been done. Historic data has been used to generate scenarios. Those scenarios are used in a two-stage stochastic optimization model. The first stage costs consists of the cost for scheduling a driver to a shift. READ MORE
-
14. Lean i ett medelstort livsmedelsföretag för produktionseffektivisering : hur kan Lean implementeras i ett medelstort livsmedelsföretag med syftet att skapa långsiktiga effektivitetsvinster?
University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Abstract : Lean Produktion är resultatet av den arbetsfilosofi som familjen Toyoda under 1800-talet tillämpade inom sina vävstolsfabriker och som sedan vidareutvecklades inom industrin och tjänstesektorn. Under 1940-talet grundades bilmärket Toyota, filosofin togs med in i bilindustrin och blev senare hyllat av hela världen. READ MORE
-
15. The use of layoutprinciples for the creation of a uniform visual communication for printed marketing material
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Ett inkonsekvent användande av den visuella kommunikationen kan leda till förvirring hos mottagaren och ge negativa associationer för företaget. För att undvika förvirring är det viktigt med tydliga riktlinjer för hur ett företags visuella kommunikation ska förmedlas till mottagaren. READ MORE