Essays about: "köpbeteende"

Showing result 21 - 25 of 34 essays containing the word köpbeteende.

  1. 21. Communicating - what and to whom? : A Qualitative Study of Stadium's CSR Practice and External Communication

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Author : Esma Muhic; Sofia Lundberg; [2016]
    Keywords : CSR; Reputation management; Stakeholder theory; Stadium;

    Abstract : This report discusses the subject of corporate social responsibility (CSR) and CSR communication at Stadium. The study’s purpose is to study the role of sustainability in corporate social responsibility. This is executed through studying how Stadium chooses to communicate their sustainability practices externally. READ MORE

  2. 22. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector

    University essay from Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Author : Caroline Schouenborg; Sarah Woodhouse; [2016]
    Keywords : User-centered design; scenario based design; personas; fast moving consumer goods; Technology and Engineering;

    Abstract : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. READ MORE

  3. 23. Konsumenters etiska köpbeteende

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Author : Anton Hjertén; Ingela Larsson; [2012]
    Keywords : Konsumentbeteende; Etiskt konsumentbeteende; Etisk konsument; Theory of planned behaviour; Fairtrade; Fair trade; vin;

    Abstract : Syftet med vårt arbete är att ge ett bidrag till det kunskapsgap som råder på forskningsområdet gällande konsumenters etiska köpbeteende. Detta avser vi att göra genom att ta reda på vad som driver konsumenter till köp av Fairtradevin. Vi avser även att försöka urskilja hur den typiske Fairtradevinkunden ser ut. READ MORE

  4. 24. Unga konsumenters köpvanor rörande växter : en studie av hur unga konsumenter väljer växter

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Marina Svensson; [2012]
    Keywords : konsumentbeteende; unga konsumenter; växtens funktion; växten som present; växtens betydelse; kryddor; ätbart;

    Abstract : Dagens konsumenter inom alla ålderskategorier handlar idag blommor och växter i genomsnitt 10,2 gånger per år. Den yngre generationen som är upp till 29 år (generation Y) har inköpsfrekvensen sjunkit från att handla 4,7 gånger per år till 4,3 gånger per år (Gfk, 2012, muntl.). READ MORE

  5. 25. Konsumenters köpbeteende : hur handlar kvinnor?

    University essay from Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Author : JULIA ANDERSSON; EMELIE NORMAN; [2010]
    Keywords : purchase behavior; marketing; store communication; communications retail; consumers;

    Abstract : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur konsumenter handlar konfektion och hur butiker kan påverka kunden till köp i butik. Metoden bygger på sökande av information genom litteratur, Internet, intervjuer och en enkätundersökning. Avgränsningen kring konsumentundersökningen är att endast studera kvinnor i åldrarna 20-60 år. READ MORE