Essays about: "Place-marketing"

Showing result 11 - 15 of 29 essays containing the word Place-marketing.

  1. 11. What makes a city centre attractive from a consumer perspective? : A comparison between residents and visitors of Kristianstad city centre

    University essay from Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Author : Sofia Karlsson; Molly Nilsson; [2017]
    Keywords : Place marketing; place attractiveness; city centre attractiveness; retail; residents; visitors;

    Abstract : A current problem is that city centres are suffering due to the intensified competition from other shopping places, such as neighbouring cities and external shopping malls. Previous research emphasize retail as the most contributing factor to an attractive city centre. However, other attributes have proved to be important as well. READ MORE

  2. 12. What does it take to make them stay? : how place satisfaction relates to willingness to stay of the creative class

    University essay from Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Author : Jonas Annell; Felix Terman; [2017]
    Keywords : Creative class; place satisfaction; willingness to stay; place attachment; place marketing; CSI;

    Abstract : Swedish students in smaller university host cities leave in favor of more attractive places after having completed their studies. Failing to retain newly graduated students is a problem for university host cities as educated people are associated with the group referred to as the creative class. READ MORE

  3. 13. Vilse i paradoxen : en diskursanalytisk studie av planeringens arbete för minskad segregation genom projektet Culture Casbah

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Linnea Fröjd; Sofia Wendel; [2017]
    Keywords : stadsutveckling; segregation; Culture Casbah; planering; Rosengård; diskursanalys; stadsplanering;

    Abstract : The thesis investigates the recent visionary development of an urban renewal project in Rosengård, a centrally located neighbourhood in the city of Malmö. This project Culture Casbah comprises a construction of a tower and 200 housing units and is considered to be a socially oriented urban develop-ment with a purpose to transform Rosengård into an integrated part of the city. READ MORE

  4. 14. I Heby pendlar vi hem till hästen : hästprofilering i landsbygdskommuner

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Klas Karin Larsson; [2016]
    Keywords : hästprofilering; livsstilssatsning; kvalitativ innehållsanalys; Heby kommun; kommunal marknadsföring; kommunalt varumärke;

    Abstract : I Sverige har många landsbygdskommuner tampats med en minskande befolkning. Detta har inneburit att de i allt större utsträckning börjat leta efter nya sätt att profilera sig för att locka nya invånare och få befintliga att stanna kvar. Allt mer centralt har blivit att visa den livsstil man kan uppnå på landsbygden. READ MORE

  5. 15. Välkommen till Första klass : en narrativanalytisk studie av Bräcke kommuns marknadsföringskampanj "Första klass"

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Kerstin Magnusson; [2016]
    Keywords : kommunal marknadsföring; Bräcke kommun; narrativanalys; semiologisk analys; semiologisk bildanalys; identitet;

    Abstract : Urbaniseringen är en fortsatt trend som följt med in i tjänstesamhällets samtid. Som en följd av urbaniseringen har många kommuner, i synnerhet landsbygdskommuner avsides från urbana centra, drabbats av ett sjunkande invånartal och de konsekvenser detta för med sig. READ MORE