Essays about: "sweden long term orientation"

Showing result 1 - 5 of 25 essays containing the words sweden long term orientation.

  1. 1. Värdepåverkande faktorer i lantbrukskooperativa företag : en studie om medlemmars upplevda värde av skogs- och lantbrukskooperativ

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Elisabeth Granath; [2023]
    Keywords : Kooperativ; medlemskap; skogsägarförening; lantbrukskooperativ; socialt kapital; Cooperative; membership; forest owners’ association; agriculture cooperative; social capital;

    Abstract : Majoriteten av Sveriges jordbruksföretag drivs av få personer, vilket till stor del är tack vare den tekniska utvecklingen av maskiner som idag ersätter mycket fysiskt arbete. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 39 % till följd av en hård konkurrens från både utlandet och stora bolag nationellt. READ MORE

  2. 2. Investigating Sand Dune Location, Orientation and Geomorphometry Through GEOBIA-Based Mapping: A Case Study in Northern Sweden

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Author : Melanie Stammler; [2020]
    Keywords : sand dunes; geomorphological mapping; object-based image analysis; landscape development; sanddyner; geomorfologisk kartläggning; geografisk objektbaserad bildanalys; landskapsutveckling;

    Abstract : Climate change has repeatedly been framed as the defining issue of the Anthropocene and with the Arctic changing at unpreceded speed need is high for a profound understanding of the Northern Swedish landscape. Northern Swedish aeolian sand dunes have been impacted by climatic changes throughout time. READ MORE

  3. 3. Marknadsorientering bland lantbruksföretag : en litteraturstudie kring marknadsorientering och dess relevans för svenska lantbruksföretag

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Christian Gustafsson Valtersson; [2019]
    Keywords : Marknadsorientering; lantbruksföretag; värdeskapande; lönsamhet; konkurrenskraft; market orientation;

    Abstract : Svenska lantbruksföretag agerar idag på en global marknad med allt ökande konkurrens och krav på effektivitet. Enligt utredningar på uppdrag av regeringen så behövs det en ökad kunskap om marknaden för att kunna stärka företagens lönsamhet och konkurrenskraft (Statens offentliga utredningar 2014). READ MORE

  4. 4. Where do we draw the line? : how far different cultures are willing to adopt the concept of the sharing economy

    University essay from Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Author : Tim Hammarlund; Viktor Sjunnesson; [2019]
    Keywords : Sharing economy; Hofstede; culture; national culture; cultural dimensions; sharing;

    Abstract : In the recent decades a new type of economic system based on collaborative consumption has increased in popularity. The new cost competitive model challenges the traditional business model that has fueled the hyper consumption, which the 20th century is known for. READ MORE

  5. 5. What affects your shopping? : The impacts of values on Swedish tomato consumption

    University essay from Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Author : Johan Johannesson; Clara van den Bos; [2018]
    Keywords : Tomatoes; values; sustainable consumption; Hofstede; Trompenaars; consumers; Swedish; Sweden;

    Abstract : The purpose of this quantitative study was to examine what values influence Swedish consumers when purchasing tomatoes. Previous research show that there are many factors and attributes that consumers choose from. READ MORE