Essays about: "köpprocess"

Found 4 essays containing the word köpprocess.

  1. 1. Köpprocessen av skogsfastigheter – köparens, säljarens och mäklarens perspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Author : Magnus Persson; [2019]
    Keywords : köpprocess; skogsfastigheter; förmedlingsprocess; överlåtelse; mervärde; skogsägare; skogsäljare; skogsmäklare;

    Abstract : Årligen säljs skogsfastigheter för miljardbelopp i Sverige där nya ägare tar över mar-ker som någon annan tidigare ägt och brukat. Utbudet av skogsfastigheter är begrän-sat eftersom fastigheterna ofta överlåts inom familjer eller släkten. READ MORE

  2. 2. Konsumenters beslutsprocess om krukväxter : konsumentstudie rörande yngre och äldres resonemang innan köp av krukväxter till hemmet/dekoration

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Julia Waller; [2014]
    Keywords : krukväxter; prydnadsväxter; konsumenter; beslutprocess; the buyer decision process;

    Abstract : I jordbruksverkets marknadsöversikt från 2013 anmärker författarna en viss problematik som tycks gälla för krukväxtproduktionen. Ser man till antalet sålda produkter visar statistiken att produktionen av krukväxter minskat med 31 % sedan 1999, och det är inget som helt kompenserats genom ökad import. READ MORE

  3. 3. Visst vill jag köpa det här : en studie om vilka marknadsföringsstrategier som kananvändas av livsmedelsföretag för att marknadsföra exklusivalivsmedel i butik

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Chilani De Soysa; [2011]
    Keywords : marknadsföring; butik; exklusiva livsmedel; sinnen;

    Abstract : Marknadsföring är något centralt i livsmedelsbutiker. Detta tillföljd av ett överskott avlivsmedelsbutiker vilket har inneburit att konkurrensen hårdnat inom denna bransch då deflesta butiker riktar sig mot samma kundsegment (pers. med., Nilsson, 2011) . READ MORE

  4. 4. En studie om köpbeteende och säljteknik : berörande outletbutik respektive concept store

    University essay from Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Author : RIKARD GUSTAVSSON; [2010]
    Keywords : communication; buying process; factory outlet; brand; concept store; visual merchandising;

    Abstract : Syftet med studien är att försöka förstå vilka betydelsefulla delar som Acne bör fokusera på isamband med försäljning via outletbutik respektive concept store. Frågeställningarna syftartill att undersöka om varumärkets profil förändras genom att fler konsumenter har tillgång tillvarumärket genom en outletbutik. READ MORE