Essays about: "Varumärkesstrategier"
Found 5 essays containing the word Varumärkesstrategier.
-
1. Varumärkesbyggande säljstöd för virkesköpare i skogsbranschen : en fallstudie om Martinsons Skogshandbok
University essay from SLU/Dept. of Forest EconomicsAbstract : I takt mot ett fossilfritt samhälle blickar allt fler mot den förnybara skogsråvaran. Skogsindustrin går på högvarv och konkurrensen hårdnar. Aldrig förr har marknadsföring varit så aktuellt, och till den hör teorin om försäljning. READ MORE
-
2. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India
University essay from Södertörns högskola/FöretagsekonomiAbstract : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). READ MORE
-
3. Stadsmiljöns betydelse för en stads identitet : med Malmö som referensstad
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Det allt större intresset för städers identiteter tycks vara sammankopplat med det postindustriella samhällets strukturer där en modern och attraktiv stad ska locka turister, boende och företag som i sin tur ska generera ekonomiskt tillväxt. För att säkerställa lokal tillväxt har konkurrensen mellan städer ökat vilket således har inneburit ett allt större intresse för städers identiteter som ett konkurrensmedel. READ MORE
-
4.
University essay from HLK, Medie- och kommunikationsforskningAbstract : Huri Eunice Aguilar Fyra PR-konsulters syn på hur man förändrar ett personligt varumärke. - En kvalitativ undersökning om processen av att förändra ett personligt varumärke. Antal sidor: 38 Uppsatsen behandlar processen av att förändra ett befintligt personligt varumärke. READ MORE
-
5. Is "co-operative" a valuable element in market communication? : an empirical study of consumer perceptions
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : The dairy industry has met increasing competition in recent years. The companies must have an clear profile to possess a strong market position. Branding is important and product development and differentiation have increased. READ MORE