Advanced search

Showing result 1 - 5 of 6 essays matching the above criteria.

  1. 1. Multi-Channel Sentiment Analysis in Swedish as Basis for Marketing Decisions

    University essay from Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Author : Malin Uhlander; [2023]
    Keywords : omni-channel marketing; sentiment analysis; Swedish; natural language processing; opinion mining;

    Abstract : In today’s world, it is not enough for companies to consider any one social media channel in isolation. Instead, they must provide their customers with a unified experience across channels and consider interdependencies between channels. READ MORE

  2. 2. Vad gör en god temaparksdesign? : en förstudie, teorigenomgång och gestaltningsförslag av en framtida expansion för Liseberg

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Andrèe Olsson; [2017]
    Keywords : temapark; nöjespark; tematiserade landskap; rekreativa platser; Göteborg; Liseberg; Disneyland; Six Flags; Cedar Fair;

    Abstract : Tematiserade landskap har varit en del av mänsklighetens historia i över 4000 år. Iscensatta landskap användes tidigt i parker och föranledde uppförandet av marknader och sedermera lustträdgårdar. READ MORE

  3. 3. Förstärk karaktären med markmaterial : en undersökning om hur markmaterial förstärker karaktärer på tematiserade platser

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Oskar Persson; [2016]
    Keywords : förstärka karaktär; markläggning; markmaterial; nöjespark; tematiserad miljö;

    Abstract : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera hur markmaterial används för att förstärka karaktärer i en tematiserad miljö. Tematiserad miljö innebär en miljö som ska efterlikna en verklig eller påhittad miljö på en plats. READ MORE

  4. 4. Brand equity through rollercoasters and rabbits : Understanding the role of part-time marketers in enhancing the brand equity of an amusement park

    University essay from Umeå universitet/Företagsekonomi

    Author : César Rivera; Fredrik Byström; [2015]
    Keywords : Relationship marketing; part-time marketers; brand equity; amusement park; Gothenburg; Sweden; marketing as promises; part-time marketers role; connection between relationship marketing and brand equity; brand awareness; brand associations; external brand communication;

    Abstract : Relationship marketing is a marketing theory that has gathered much focus in the marketing research area lately. The core idea of relationship marketing is to retain the existing customers of a company by establishing long-time relationships with them. READ MORE

  5. 5. Motivation of young temporary employees. An analysis of two amusement parks

    University essay from Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Mimmi Holm; Josephine Hennevelt; [2012-07-03]
    Keywords : Leadership; corporate culture; motivation; young employees; Liseberg; Gröna Lund;

    Abstract : .... READ MORE