Essays about: "legitimitet"

Showing result 26 - 30 of 106 essays containing the word legitimitet.

  1. 26. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Natalie Saati; [2021]
    Keywords : apparel retail; CSR commitment; CSR communication; CSR communication strategy; CSR motives; institutional theory; legitimacy; sustainability; CSR; CSR engagemang; CSR kommunikation; CSR kommunikationsstrategier; CSR motiv; hållbarhet; institutionell teori; klädhandlare; legitimitet;

    Abstract : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. READ MORE

  2. 27. Licence to Talk : Sustainability Managers and their Managerial Realities within the Corporate Sustainability Paradox

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Mounia El hajjari Borg; Elin Sundberg; [2021]
    Keywords : Sustainability managers; sustainability-dedicated professionals; sustainable development; sustainable management; corporate sustainability; corporate paradox; CSR; stakeholders; governance; sustainability strategies; communication; strategic communication; sustainability reporting; non-financial disclosure; private sector in Sweden; paradox approach; paradox perspective; business case; social and environmental responsibility; organizations; multinationals; MNC; Nils Brunsson; organizational theory; organizational hypocrisy; neo-institutionalism; organizational individuals; organizational tension on the individual level; decision-making; action; business operations; isomorphism; institutional logics; market logics; reporting frameworks; GRI; global reporting initiative; walk the talk; change making; change agent; systemic change; behaviour and human resources; identity work; organizational sociology; legitimacy; organizational external and internal pressures.; Hållbarhetschefer; hållbarhetsrelaterade roller; hållbar utveckling; hållbar ledning; hållbarhet; paradox; CSR; intressenter; styrning; hållbarhetsstrategier; kommunikation; strategisk kommunikation; hållbarhetsrapportering; icke-finansiell information; privat sektor i Sverige; paradox perspektiv; affärsstrategi; socialt och miljöansvar; organisationer; multinationella företag; MNC; Nils Brunsson; organisationsteori; organizational hypocrisy; hyckleri; neo-institutionalism; organisatoriska individer; individnivå; beslutsfattande; affärsverksamhet; isomorfism; institutionell logik; marknadslogik; rapporteringsramverk; GRI; global reporting initiativ; walk the talk; förändringsarbete; förändringsagent; systemförändring; beteende och mänskliga resurser; identitetsarbete; organisatorisk sociologi; legitimitet; externa och interna påtryckningar.;

    Abstract : While sustainability-dedicated managers and related titles represent a profession that has hardly existed for more than a decade, it is not surprising that the field of research concentrating on these professionals is in itself relatively new. With an increasing demand for corporations to take their social and environmental responsibility, and a corporate sustainability characterized by tension and paradox, we found it of importance to explore the role and entanglements of these professionals. READ MORE

  3. 28. Nudging av hållbara investeringar : en kvalitativ fallstudie där relationen mellan nudging och legitimitet undersöks

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Cornelia Elmström Friberg; Emma Jakobsson Jansson; [2021]
    Keywords : hållbara investeringar; nudge teori; legitimitetsteorin; hållbar utveckling; hållbara fonder; nudging; legitimitet;

    Abstract : Hållbara investeringar är ett av de lämpligaste sätten för fondbolag att bidra till en hållbar utveckling (Folqué et al., 2021). Eftersom hållbara fonder är en möjlig lösning på sociala- samt ekologiska problem bör de främjas (Talan & Sharma, 2019). READ MORE

  4. 29. Försäkringsförmedlarens ansvar : finansiell läskunnighet och hållbar kommunikation

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Emmy Roman; Clara Ahlström; [2020]
    Keywords : försäkringsförmedlare; kommunikation; kunskapsasymmetri; legitimitet; hållbar utveckling;

    Abstract : The insurance industry has been up to date in the media several of times since it has been recognized that insurance intermediaries is unnecessary and that the industry only exists to make money. Seeing as there are just a few people in the society who uses insurance intermediaries. READ MORE

  5. 30. Att låna en plats : temporär landskapsarkitektur som inkluderande gestaltningsprocess

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Matilda Hermander; [2020]
    Keywords : temporär landskapsarkitektur; tillfällig landskapsarkitektur; medborgardeltagande; temporary urbanism; citizen participation;

    Abstract : Landskapsarkitektens roll som gestaltare av offentliga rum för med sig frågor som: vems är staden? Och: för vem byggs staden? Den senaste tiden har flertalet projekt inom temporär gestaltning uppkommit som involverat användare och medborgare på olika sätt. I denna uppsats undersöks den temporära landskapsarkitekturens potential att konkret kunna testa utformningsidéer och hur den fungerar i kombination med medborgardeltagande. READ MORE