Essays about: "Traditionell marknadsföring"

Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the words Traditionell marknadsföring.

  1. 1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Keywords : digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Abstract : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. READ MORE

  2. 2. Cristiano Ronaldwho?

    University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Keywords : Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Abstract : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. READ MORE

  3. 3. Words travel fast : A field study of communication in Ethiopia

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Louise Fransson; [2019]
    Keywords : Ethiopia; Word of Mouth; Trust; Internet Access; Fake News; Filter Bubbles;

    Abstract : The scarce internet access in Ethiopia puts heavy weight on traditional media and people to spread news and information. By testing if the marketing strategy Word of Mouth is applicable on informative content, rather than just brands and products, this thesis explore the motivation to spread news as well as how it is received by a non-internet using group. READ MORE

  4. 4. Are Swedish venture capitalists stuck in the past? : An explorative study on Swedish venture capitalists' position in the funding landscape of new technology-based firms

    University essay from KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Author : Charlotte Fahnehjelm; Joakim Larsson; [2018]
    Keywords : Swedish Venture Capital; Traditional Venture Capital; Government Venture Capital; Venture Capital Investing; New Technology; New Technology commercialization; NTBFs; Investment criteria; Venture Capital preferences; NTBFs challenges; NTBFs funding landscape; Svensk Venture Capital; Traditionell Venture Capital; Publikt Venture Capital; Venture Capital Investeringar; Ny Teknologi; kommersialisering; NTBFs; investeringskriterier; Venture Capital preferenser; NTBFs utmaningar; NTBFs finansieringslandskap;

    Abstract : Currently, there are indications that Europe is facing an innovation deficit. The main explanation to the lack of innovation is considered to be that new technology-based firms are facing difficulties in receiving funding and consequently do not establish on the market. READ MORE

  5. 5. Kommunikationskanaler för nystartade företag inom servicebranschen : en fallstudie av Akretus AB

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Hanna Lahtinen; [2018]
    Keywords : marketing communication; marketing channels; relationship marketing;

    Abstract : Det blir svårare och svårare för företag att nå ut till potentiella kunder genom traditionell marknadsföring. Samtidigt som potentiella kunder är alltmer kritiska till marknadsföring blir också de tillvägagångssätt som finns tillgängliga för företag att marknadsföra sig via allt fler, vilket försvårar företagens val av marknadsföring för just sina tjänster eller produkter. READ MORE