Essays about: "viral marknadsföring"

Showing result 16 - 20 of 23 essays containing the words viral marknadsföring.

  1. 16. Triggering Factors for Word-of-Mouth : A case ctudy of Tipp-Ex's viral marketing campaign

    University essay from IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership); IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Author : Richard Blomström; Emilia Lind; Frida Persson; [2012]
    Keywords : Interactive Viral Campaign; Word-of-Mouth; Tipp-Ex; Motivations; Emotional Involvement;

    Abstract : Purpose: The aim of this Bachelor Thesis is to explore what makes an interactive viral marketing campaign effective in terms of Word-of-Mouth. Background: With the growth of Internet, a new force of marketing has developed where the consumer is more involved in the marketing process. READ MORE

  2. 17. Social mediemarknadsföring

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Author : Malin Quinteros; Oscar Antbring; [2012]
    Keywords : Sociala medier; web 2.0; marknadsföring; 4p-modellen; kommunikationskanaler; kundvärde; viral marknadsföring; word-of-mouth; buzz-marketing; varumärke.; Fristående kurs;

    Abstract : Resultatet från vår undersökning visar att ett visst engagemang i sociala medier – trots att det inte utgör en nödvändighet för ett företags överlevnad – kan erbjuda stora fördelar och bör närmast ses som en möjlighet. Det kan vara av intresse att finnas där folk finns och det kan tyckas fördelaktigt att, även om man kanske inte väljer att aktivt delta, åtminstone finnas med och om-världsbevaka. READ MORE

  3. 18. Does Wrapp help companies create brandadvocates?

    University essay from KTH/Industriell marknadsföring

    Author : LIVA LAGER; CHARLOTTE EKENGER; [2012]
    Keywords : Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile; Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile;

    Abstract : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. READ MORE

  4. 19. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy

    University essay from Internationella Handelshögskolan

    Author : Carl Oscar Jansson; Jens Myhrman; Michael Nordström; [2011]
    Keywords : Covert Virals; Branding Strategies; Communication Channels; Advertising; Covert Marketing; Viral Marketing; Communication Strategy; Media Strategy; Generation Y;

    Abstract : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals.   Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. READ MORE

  5. 20. Viral Marketing : A Quantitative Study about how Viral Marketing affects the Consumers Buying Act

    University essay from Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Author : Caroline Gholamzadeh; Karolina Jakobsson; [2011]
    Keywords : Viral marketing; word of mouth; social medias; power of viral marketing; consumer behaviour process; consumer-buying act; Viral marknadsföring; word of mouth; sociala medier; konsumentbeteende processen; konsumentköpbeteende;

    Abstract : .... READ MORE