Essays about: "bygga varumärke"

Showing result 1 - 5 of 24 essays containing the words bygga varumärke.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Keywords : strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Abstract : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. READ MORE

  2. 2. The use of marketing within Swedish football : A qualitative and comparative study between clubs in Allsvenskan

    University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Author : Namroud Sizar; Nilsson Emilia; [2022]
    Keywords : ;

    Abstract : Over the years, football clubs have been transformed into companies that need a well-thought-out marketing plan. The most appropriate marketing strategies are implemented to achieve success in a market that has undergone a digital and global transformation. There are constantly new ways for businesses to market themselves. READ MORE

  3. 3. Varumärkesbyggande säljstöd för virkesköpare i skogsbranschen : en fallstudie om Martinsons Skogshandbok

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Julia Algotsson; [2020]
    Keywords : försäljning; försäljningsstöd; marknadsföring; premium-differentiering; varumärke; varumärkesbyggnad; varumärkesidentitet; virkesköpare; branding; brand building; business-to-business; business-to-business sales support; forest industry; sales; sales management; sales support;

    Abstract : I takt mot ett fossilfritt samhälle blickar allt fler mot den förnybara skogsråvaran. Skogsindustrin går på högvarv och konkurrensen hårdnar. Aldrig förr har marknadsföring varit så aktuellt, och till den hör teorin om försäljning. READ MORE

  4. 4. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Ylva Gustafsson; [2020]
    Keywords : influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Abstract : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). READ MORE

  5. 5. Varumärkesbyggnad genom hållbarhetsrapportering : en fallstudie av NCC:s hållbarhetsrapporter mellan 2013–2018

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Rubab Chowdhury; Rasmus Nyqvist; Gustaf Linderoth; [2019]
    Keywords : varumärke; varumärkesbyggnad; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapporter; legitimitet; identitet;

    Abstract : Varumärket har på senare tid blivit en viktig tillgång i ett företag. Med ett starkt varumärke kan företag särskilja sig från närstående konkurrenter och erhålla ett mervärde för intressenter som kan vara gynnande ur ett företagsekonomiskt perspektiv. READ MORE