Advanced search

Showing result 11 - 15 of 43 essays matching the above criteria.

  1. 11. Coexistence - A place for all

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Author : Antonia Fe Sophia Jacob-Neubert; [2023]
    Keywords : Sustainable Neighborhood; Bottom-up Strategy; Urban Nature; Urban Ecology; Arts and Architecture;

    Abstract : "Wasserstadt - a place of coexistence" Global challenges such as climate change, resource scarcity, population growth, and migration will inevitably change the way we live. Cities are conglomerates of many and, thus, are often perceived as a threat to wildlife and plant life. READ MORE

  2. 12. Everything, By Everyone: An archival perspective on the preservation of Flash media

    University essay from Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Author : Aiden Kvarnström; [2022]
    Keywords : Adobe Flash; archives; archival science; digital media; digital preservation; Homestuck; Internet; Internet content; Newgrounds; software; virtual communities; Cultural Sciences;

    Abstract : This master’s thesis examines and evaluates different ways of preserving media reliant on the now defunct Adobe Flash technology. The purpose is dual; both to examine and evaluate Flash preservation from an archival point of view, and to contribute to the existing research on Internet communities’ preservation initiatives. READ MORE

  3. 13. Genius loci : ett verktyg för att bevara platsens identitet

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Jennifer Falk; [2022]
    Keywords : Genius loci; Theseus skepp; Uppsala; platsanalys; platsidentitet; landskapsarkitektur; landskapsanalys;

    Abstract : Ur ett socialt hållbarhetsperspektiv är platsidentitet viktigt eftersom människor generellt sett inte trivs på generiska platser. I uppsatsen analyserades därför två platser i Uppsala med Genius loci som verktyg för att förstå platsernas identiteter och hur dessa kan bevaras. READ MORE

  4. 14. DEVELOPMENT OF IMMERSIVE EXPERIENCE FOR THE RECONSTRUCTION OF A VINTAGE CINEMA THEATRE - Explore techniques of game design and immersive technology to recreate the experience of exploring the Flamman cinema building

    University essay from Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Author : PETRA BÉCZI; [2021-11-03]
    Keywords : virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Blender; Unity game engine; game design and development; haptics; immersive simulation; motion sickness; technological affordances; computer graphics; performance optimization; play testing and observation; interview; thematic analysis;

    Abstract : Virtual reality (VR) made cinema applications today can be considered as simple media players that are often set in a fictions environment without the privilege of explorability given to the user - who from the start remains seated in the virtual world. That is due to the definition of user control which is restrained to the extent that the controllers are moderated to the definition of interaction with graphical user interfaces such as media player buttons. READ MORE

  5. 15. Sorgträd : ett grönt kulturarv med ena roten i graven? – en undersökning av utvecklingen av sorgträd mellan 1967 och 2021 på Gamla kyrkogården i Malmö

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Elna Strömvall; [2021]
    Keywords : sorgträd; sorgeträd; kyrkogård; begravningsplats; kulturhistoria; kulturarv; hängask; hängalm; paraplyalm; hängbjörk; tårbjörk; hängbok;

    Abstract : Grönområden och träd i urbana miljöer bidrar med för oss människor nödvändiga ekosystemtjänster, men grönområden riskerar att försvinna i och med en ökad exploatering. Många kyrkogårdar fyller idag en funktion både som begravningsplats och som en grön miljö för rekreation och återhämtning. READ MORE