Essays about: "annonsering"
Showing result 21 - 25 of 26 essays containing the word annonsering.
-
21. Varumärkesupplevelse : hur upplevs Väderstad-Verken AB av kunden
University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Abstract : Tanken med detta examensarbete var att ta reda på hur Väderstad beskriver sitt varumärke och sedan jämföra detta mot hur kunder uppfattar företagets varumärke. Målet var att kunna ge Väderstad en indikation på om de lyckats med sin föresats eller inte. READ MORE
-
22. Har mediebyråer framtidstro på papper som kommunikationsmedel?
University essay from SLU/Dept. of Forest Resource ManagementAbstract : Sedan introduktionen av nya medier som internet, har tidningsbranschen drabbats hårt med minskande upplagor som följd, både i Sverige och internationellt. Samma scenario kan skönjas för tidskrifterna. READ MORE
-
23. The experience of living with sensory hyperreactivity (SHR) : Accessibility, financial security and social relationships
University essay from Institutionen för hälsovetenskapAbstract : Purpose: The purpose of the present study was to illuminate how individuals living with SHR, experience its impact on accessibility, financial security and social relationships. Method: A qualitative approach was used. The participants were recruited by advertising on the website for “The network for people with odor intolerance”. READ MORE
-
24. Annonsmediers miljöpåverkan : när ska miljön få en reklampaus?
University essay from SLU/Dept. of Energy and TechnologyAbstract : The aim of the thesis was to investigate energy consumption and carbon dioxide emissions from an advertisement broadcasted on the radio or the television or distributed through press. The object was to calculate the amount of carbon dioxide emissions per individual receiver of an advertisement in Sweden. READ MORE
-
25. "Word of mouth" : Hur påverkas hotellgäster av "word of mouth"
University essay from Örebro universitet/Institutionen för restaurang- och måltidskunskapAbstract : Detta arbete kommer att ta upp området muntlig marknadsföring, eller som det kallas internationellt ”word of mouth”, som en metod för att beskriva kunders medverkan till att marknadsföra ett tjänsteföretag, som t.ex. hotell. Begreppet marknadsföring innebär en rad aktiviteter som ett företag utför, för att locka kunder. READ MORE