Advanced search

Found 2 essays matching the above criteria.

  1. 1. Lojalitet och engagemang för skogsägareföreningen i en ny tid : en fallstudie om medlemmar i Norra Skogsägarna

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Andreas Ekegren Hällgren; Ludvig Essebro; [2018]
    Keywords : behov; lojalitet; relationsmarknadsföring; skogsägareförening; tjänstelogik; värdeskapande; forest owner association; infringement needs; investment theory; loyalty; relationship marketing; ownership; service dominant logic; value;

    Abstract : Skogsägarföreningarna har en lång historia av att arbeta för skogsägarnas intressen. Genom att bidra till att skogsägarna får bra betalt för sitt virke har skogsägarnas situation förbättrats. Med tiden har skogsägarna blivit mer diversifierade. READ MORE

  2. 2. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Jonas Samuelsson; [2017]
    Keywords : ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Abstract : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. READ MORE